fbpx

danbolig Silkeborg

“For første gang som ejendomsmægler, kunne vi begynde at måle på, hvor mange penge vi smed i et annonceringsværktøj, og hvor meget outcome, vi fik ud af det”.

Simon Freund Jensen sætter ord på samarbejdet

Simon er indehaver af danbolig Silkeborg, Aalborg C, Aalborg Syd, Nørresundby og Ebeltoft – hvor Raydia står for annoncering af de fire førstnævnte forretninger.

I løbet af en periode på blot 9 måneder, fik Raydia optimeret måden, hvorpå Simon og hans forretninger annoncerede deres indhold på Facebook og Instagram. 

Gennem målrettet segmentering oplevede de:

  • Bedre udnyttelse af annoncekroner
  • Målbare resultater
  • Flere leads = flere salg

Hør Simon fortælle, hvordan han oplever sit fortsatte samarbejde med Raydia.

Step 1 – Afdæk målsætningerne 

Vi tog udgangspunkt i Simons målsætninger i forhold til hvilke fokusområder, som han ønskede, at danbolig Silkeborg skulle øge sit kendskab hos overfor boligsælgerne og dermed opnå flere salgsvurderinger.

Step 2 – Produktion af annoncefilm

Med udgangspunkt i Simons ønskede fokusområder, udarbejdede vi en plan med film idéer til annoncefilm og manuskripter hertil. Selve strategien bestod af løbende produktioner af annoncefilm samt opsætning af målbare annoncer. Da Simon godkendte strategien og filmplanen, blev der koordineret og herefter afsat en film dag til produktionen hver anden måned. 

Step 3 – Opsætning af målbare annoncer

 Med alt visuelt materiale på plads, krævede det den rette tekniske opsætning at ramme boligsælgerne i lokalområdet. Hertil opsatte vi de korrekte målgrupper i postnumrene og oprettede målbare annoncer, som gjorde, at vi var i stand til at spore hvilke kunder, som tilmeldte sig en salgsvurdering på hvilke annoncer.

 

Step 4 – Analysering og optimering

På baggrund af annoncernes performanceanalyse blev vi bevidste om hvilke målgrupper, som tilmeldte sig en salgsvurdering og hvilke målgrupper, som ikke tilmeldte sig en salgsvurdering. Vi blev også bevidste omkring hvilket materiale, som fungerede godt i lokalområdet, og hvilket materiale, der fungerede mindre godt.

På baggrund af dette, var vi i stand til konstant at optimere både materialet og målgrupperne, som betød, at vi til sidst vidste præcis hvad, der fungerede godt i hvert postnummer. Dermed kunne lægge vores annoncekroner i de annoncer og målgrupper, som performede godt, og gav mange leads til salgsvurderinger – omvendt kunne vi slukke for de målgrupper og annoncer, som ikke performede godt, og som gav få eller ingen leads.

Konklusionen

En kombination af professionelt filmmateriale til annoncerne og målbare annoncer, gjorde at vi var i stand til at konkludere hvilket materiale og hvilke målgrupper, som vi havde succes med. Gennem analyse og optimering kunne vi til sidst konkludere hvor vi skulle lægge vores annoncekroner, for at ramme boligsælgerne og opnå flere salgsvurderinger.

De første 9 måneder opnåede vi 91 målbare leads til salgsvurderinger. Her er ikke medtaget de kunder, som har opsøgt mægleren telefonisk eller fysisk på baggrund af annoncerne, men som ‘top of mind’ effekten resulterede i ved en kontinuerlig visning af annoncerne til kunderne på Facebook og Instagram.

Måneder

Leads til salgsvurderinger

Er du vores næste gode case?

Hvad venter du på?

Skal vi løfte din forretning til næste niveau?