fbpx

EDC Strandfelt Glostrup

Casen tager udgangspunkt i, hvor mange gange kunden har tjent sine penge hjem, ved et samarbejde med Raydia.

Målbar fortjeneste som du kan forholde dig til!

I denne case tager vi udgangspunkt i konkrete tal, som du kan forholde dig til. Vi sammenligner antallet af målbare vurderinger med prisen per vurdering, og viser hvor mange gange kunden i procent har tjent sine penge hjem.

Målsætningen – Flere salgsvurderinger

Vores strategi var at øge synligheden i lokalområdet samt at opsætte målbare annoncer på Facebook og Instagram gennem professionelt filmmateriale af indehaveren. Vi evaluerede og kunne gennem de målbare annoncer, se hvad der performede godt og skidt. Derefter optimerede vi på målgrupperne og indholdet, da vi hurtigt fik en fornemmelse af, hvad der i lokalområdet performede godt. Vi slukkede for de annoncer, som ikke gav nogle leads, og flyttede vores budget over i de annoncer, som performede godt og som gav mange leads.

 

Resultatet af samarbejdet

Antal vurderinger

22

Pris per vurdering

1.203 kr.

I ovenstående data har vi udelukkende inkluderet målbare leads, som vi har kunnet tilskrive direkte til annoncerne. I en opsat kampagne vil man få mange visninger, kliks osv., som resulterer i at man vil være top of mind i sit lokalområde. Nogen kunder foretrækker at ringe eller at gå ned i butikken fysisk, fremfor at tilmelde sig en salgsvurdering via annoncen. EDC Strandfelt Glostrup har gennem samarbejdet oplevet flere salgsvurderinger gennem kunder, som ikke har tilmeldt sig formularen på Facebook eller Instagram, men som har set annoncerne, og i stedet kontaktet mægleren på telefonen eller ved fysisk fremmøde i forretningen. Disse kunder og salgstal indgår ikke i ovenstående data, men kan tilskrives stor værdi i et samarbejde.

Konklusionen

5 måneder efter starten af samarbejdet, blev den samlede indtægt som kan tilskrives annoncerne sammenlignet med markedsføringsomkostningerne. I indtægten medtog vi ikke de salg, som top of mind effekten resulterede i, hvilket var når en kunde kontaktede mægleren enten telefonisk eller fysisk på baggrund af en annonce.

Indtægten er udelukkende baseret på de målbare salg gennem registrerede leads, som kunne tilskrives annoncerne direkte. Indtægten på baggrund af målbare salg fra annoncerne, viste sig at være 485.7% gange større end markedsføringsomkostningerne.

%

Indtægten sammenlignet med omkostningerne

Måneder brugt

Er du vores næste gode case?

Hvad venter du på?

Skal vi løfte din forretning til næste niveau?