fbpx

Nybolig Mariann Trolledahl Vallensbæk

Casen tager udgangspunkt i vigtigheden af det visuelle udtryk i form af annoncemateriale, for at opnå de bedste forudsætninger for gode resultater.

Resultatforskellen i salgsvurderinger med film frem for billeder

I starten af vores samarbejde med kunden, benyttede vi os udelukkende af billedmateriale i annoncerne. Vi oplevede en høj leadpris per salgsvurdering, og på baggrund af det, kunne vi hurtigt konkludere, at det ikke handlede om opsætningen, men derimod materialet, da leadprisen var ens for alle annoncerne. Vi skiftede billedmaterialet ud med skræddersyet filmmateriale, som tog udgangspunkt i lokalområdet og kunderne. Vi oprettede de nye annoncer til de eksakte samme målgrupper, og resultaterne vi oplevede derefter var en enorm optimering.

Kampagne 1 – Annoncer med billeder

Kundens målsætning var at opnå flere salgsvurderinger gennem Facebook og Instagram annoncering med fokus på målbare leads. Vi oprettede relevante målgrupper i lokalområder, og anvendte udelukkende billedmateriale i vores annoncer.

 

Annoncebudget under

10.000 kr.

Samlet antal leads

3 leads

Kampagne 2 – Annoncer med film

 

Målsætningen i kampagne 2, var overordnet den samme; at opnå flere salgsvurderinger gennem annoncering på Facebook og Instagram, men med den ændring, at vi også havde som målsætning at forbedre leadprisen for hver salgsvurdering. På baggrund af data kunne vi konkludere, at ved en optimering af annoncematerialet, ville vi opnå flere leads for vores annoncebudget og dermed en bedre leadpris.

Annoncebudget under

10.000 kr.

Samlet antal leads

23 leads

Resultaterne med annonceoptimeret materiale

Forskellen på kampagne 1 og kampagne 2, var at vi i kampagne 2 producerede film til annoncerne frem for at anvende billedmateriale. Vi brugte 7.5% mere i reklamebudget, men til gengæld brugte vi kun 66% af den samme tid. Vi ændrede hverken på målgrupperne eller opsætning, men udelukkende annoncematerialet, og dermed opnåede vi 766% flere leads og en leadpris svarende til at være 713% billigere til sammenligning med kampagne 1.

%

Billigere leadpris

%

Flere leads

Er du vores næste gode case?

Hvad venter du på?

Skal vi løfte din forretning til næste niveau?