fbpx

Nybolig Mariann Trolledahl Vallensbæk

Casen tager udgangspunkt i vigtigheden af det visuelle udtryk i form af annoncemateriale, for at opnå de bedste forudsætninger for gode resultater.

Annoncering med billeder vs. filmmateriale

I starten af Raydias samarbejde med Nybolig Vallensvæk, benyttede vi os udelukkende af billedmateriale i annoncerne. Ved anvendelse af billedmateriale i annoncerne oplevede vi en alt for høj leadpris. Da vi var sikre i opsætningen af målgrupperne, konkluderede vi, at det var materialet og ikke opsætningen, der skulle forbedres.

Billedmaterialet blev skiftet ud med skræddersyet, områdebestemt filmmateriale med udgangspunkt i de tidligere anvendte målgrupper. Resultaterne af dette var betydelige, og det kan du se nedenfor.

I videoen kan du høre Kenneth, som er partner i Nybolig Vallensvæk, fortælle om sin oplevelse med sit fortsatte samarbejde med Raydia.

 

Kampagne 1 – Annoncer med billeder

Kundens målsætning var at opnå flere salgsvurderinger gennem Facebook og Instagram annoncering med fokus på målbare leads. Vi oprettede relevante målgrupper i lokalområder, og anvendte udelukkende billedmateriale i vores annoncer.

 

Annoncebudget under

10.000 kr.

Samlet antal leads

3 leads

Kampagne 2 – Annoncer med film

 

Målsætningen i kampagne 2, var overordnet den samme; at opnå flere salgsvurderinger gennem annoncering på Facebook og Instagram, men med den ændring, at vi også havde som målsætning at forbedre leadprisen for hver salgsvurdering. På baggrund af data kunne vi konkludere, at ved en optimering af annoncematerialet, ville vi opnå flere leads for vores annoncebudget og dermed en bedre leadpris.

Annoncebudget under

10.000 kr.

Samlet antal leads

23 leads

Resultaterne med annonceoptimeret materiale

Forskellen på Kampagne 1 og Kampagne 2, var, at vi i Kampagne 2 producerede film til annoncerne frem for at anvende billedmateriale. Vi brugte 7,5% mere i reklamebudget, men til gengæld brugte vi kun 66% af den samme tid. Vi ændrede hverken på målgrupperne eller opsætning, men udelukkende annoncematerialet.

Resultatet heraf blev, at vi opnåede 766% flere leads og en leadpris svarende til at være 713% billigere til sammenligning med Kampagne 1.

%

Billigere leadpris

%

Flere leads

Er du vores næste gode case?

Hvad venter du på?

Skal vi løfte din forretning til næste niveau?