Estate Glostrup, Albertslund & Brøndby

Casen tager udgangspunkt i fordelene og ulemperne ved at køre Trafik Ads sammenlignet med Lead Ads, og derudover fremhæver casen også, at kampagneopsætningen man vælger, i den grad afhænger af hvilket aspekt af Facebook & Instagram Ads, man tillægger værdi.

Lead Ads VS Trafik Ads

Vi startede vores samarbejde med Estate Glostrup i april 2022, hvor de havde et ønske om at få flere salgsvurderinger i deres tre postnumre. Vi opsatte derfor lead annoncer med formular på Facebook og Instagram med formålet at indsamle leads til salgsvurderinger.

Efter otte måneder med god aktivitet valgte vi at skifte over til trafik annoncer, stadig med formålet om at skabe flere salgsvurderinger.
Trafik annoncer er en billigere annoncetype, og vi når derfor ud til flere personer i postnummeret og får større synlighed for samme reklamebudget. Trafik annoncer sender kunden ind til hjemmesiden, hvor kunden kan bestille en salgsvurdering.

Pga. kædens politik om deling af Facebook Pixel er de leads, som bliver leveret gennem hjemmesiden ikke direkte målbare. Det handler derfor om at tro på produktet, og at salgsvurderingerne stadig kommer – selvom de ikke direkte kan tilskrives annoncerne. Efter mange måneder med gode resultater med lead annoncer, kunne indehaveren se værdien i RAYDIAs produkt, og købte derfor ind på større synlighed frem for målbare leads, og derfor skiftede vi over til trafik annoncer.

Kampagne 1 – Lead annoncer

Kundens målsætning var at opnå målbare leads til salgsvurderinger gennem produktion af RAYDIA film ved, at boligsælgerne skulle tilmelde sig en salgsvurdering gennem Facebooks og Instagrams leadformular.

Annoncebudget brugt: 8.798,16 kr.

Rækkevidde: 10.212 personer i postnummeret har set annoncerne

Eksponeringer: 58.597 gange er annoncerne blevet vist

Klik på link: 382 gange er lead formularen til salgsvurderinger blevet åbnet

Kampagne 2 – Trafik annoncer

Kundens målsætning var fortsat at opnå leads til salgsvurderinger gennem produktion af RAYDIA film, dog betød det ikke noget længere for kunden, at deres leads ikke var målbare længere, men at de i stedet kom via hjemmesiden. Kunden havde allerede oplevet effekten af de målbare leads, og troede derfor på produktet, og af den grund købte ind på større synlighed pga. den ændrede kampagneopsætning med link til deres hjemmeside.

Annoncebudget brugt: 8.798,16 kr.

Rækkevidde: 10.212 personer i postnummeret har set annoncerne

Eksponeringer: 58.597 gange er annoncerne blevet vist

Klik på link: 382 gange er lead formularen til salgsvurderinger blevet åbnet

Annoncebudget brugt: 8.838,54 kr.

Rækkevidde: 17.216 personer i postnummeret har set annoncerne

Eksponeringer: 137.362 gange er annoncerne blevet vist

Klik på link: 798 gange er landingssiden til ‘bestil en salgsvurdering’ åbnet

Konklusionen

Vi fortsætter med at køre Trafik Ads til generering af flere salgsvurderinger, og vi har endda nedjusteret deres månedlige reklamebudget, som betyder at forretningen får en månedlig besparelse i annoncekroner samtidig med, at de opnår større synlighed i lokalområdet, flere visninger til boligsælgerne og flere kliks til bestilling af salgsvurdering end de gjorde før, da vi kørte med Lead Ads.

%

Større synlighed i lokalområdet

%

Flere kunder ser annoncerne

%

Flere kliks fra kunder som vil bestille en salgsvurdering

Start dialogen i dag

Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig med online markedsføring? Det er helt uforpligtende at kontakte os, og vi vil se frem til at høre fra dig.
Du kan forvente at høre tilbage fra os indenfor 24 timer.

RAYDIA A/S
Oliefabriksvej 61, st.
2770 Kastrup
CVR: 43204084

Kontakt
+45 28 59 95 62
patrick@raydia.dk

Åbningstider
Kl. 9.00-17.00

Kontakt
+45 28 59 95 62
patrick@raydia.dk

Åbningstider
Kl. 9.00-17.00

RAYDIA A/S
Oliefabriksvej 61, st.
2770 Kastrup
CVR: 43204084