danbolig Silkeborg
“For første gang som ejendomsmægler, kunne vi begynde at måle på, hvor mange penge vi smed i et annonceringsværktøj, og hvor meget outcome, vi fik ud af det”.
Simon Freund Jensen sætter ord på samarbejdet
Simon er indehaver af danbolig Silkeborg, Aalborg C, Aalborg Syd, Nørresundby og Ebeltoft – hvor Raydia står for annoncering af de fire førstnævnte forretninger.
I løbet af en periode på blot 9 måneder, fik Raydia optimeret måden, hvorpå Simon og hans forretninger annoncerede deres indhold på Facebook og Instagram.
Gennem målrettet segmentering oplevede de:
- Bedre udnyttelse af annoncekroner
- Målbare resultater
- Flere leads = flere salg
Hør Simon fortælle, hvordan han oplever sit fortsatte samarbejde med Raydia.
Step 1 │ Afdæk målsætningerne
Vi tog udgangspunkt i Simons målsætninger i forhold til hvilke fokusområder, som han ønskede, at danbolig Silkeborg skulle øge sit kendskab hos overfor boligsælgerne og dermed opnå flere salgsvurderinger.
Step 2 │ Produktion af annoncefilm
Med udgangspunkt i Simons ønskede fokusområder, udarbejdede vi en plan med film idéer til annoncefilm og manuskripter hertil. Selve strategien bestod af løbende produktioner af annoncefilm samt opsætning af målbare annoncer. Da Simon godkendte strategien og filmplanen, blev der koordineret og herefter afsat en film dag til produktionen hver anden måned.
Step 3 │ Opsætning af målbare annoncer
Med alt visuelt materiale på plads, krævede det den rette tekniske opsætning at ramme boligsælgerne i lokalområdet. Hertil opsatte vi de korrekte målgrupper i postnumrene og oprettede målbare annoncer, som gjorde, at vi var i stand til at spore hvilke kunder, som tilmeldte sig en salgsvurdering på hvilke annoncer.
Step 4 │ Analysering og optimering
På baggrund af annoncernes performanceanalyse blev vi bevidste om hvilke målgrupper, som tilmeldte sig en salgsvurdering og hvilke målgrupper, som ikke tilmeldte sig en salgsvurdering. Vi blev også bevidste omkring hvilket materiale, som fungerede godt i lokalområdet, og hvilket materiale, der fungerede mindre godt.
På baggrund af dette, var vi i stand til konstant at optimere både materialet og målgrupperne, som betød, at vi til sidst vidste præcis hvad, der fungerede godt i hvert postnummer. Dermed kunne lægge vores annoncekroner i de annoncer og målgrupper, som performede godt, og gav mange leads til salgsvurderinger – omvendt kunne vi slukke for de målgrupper og annoncer, som ikke performede godt, og som gav få eller ingen leads.
Resultater
En kombination af professionelt filmmateriale til annoncerne og målbare annoncer, gjorde at vi var i stand til at konkludere hvilket materiale og hvilke målgrupper, som vi havde succes med. Gennem analyse og optimering kunne vi til sidst konkludere hvor vi skulle lægge vores annoncekroner, for at ramme boligsælgerne og opnå flere salgsvurderinger.
De første 9 måneder opnåede vi 91 målbare leads til salgsvurderinger. Her er ikke medtaget de kunder, som har opsøgt mægleren telefonisk eller fysisk på baggrund af annoncerne, men som ‘top of mind’ effekten resulterede i ved en kontinuerlig visning af annoncerne til kunderne på Facebook og Instagram.
Måneder
Leads til salgsvurderinger
Start dialogen i dag
Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig med online markedsføring? Det er helt uforpligtende at kontakte os, og vi vil se frem til at høre fra dig.
Du kan forvente at høre tilbage fra os indenfor 24 timer.
Kontakt
+45 28 59 95 62
patrick@raydia.dk
Åbningstider
Kl. 9.00-17.00
Branche
Ejendomsmælger
Anden branche
Kontakt
+45 28 59 95 62
patrick@raydia.dk
Åbningstider
Kl. 9.00-17.00
Branche
Ejendomsmælger
Anden branche
RAYDIA A/S
Oliefabriksvej 61, st.
2770 Kastrup
CVR: 43204084